Špecialista v oblasti predaja informačných a komunikačných technológií

Kód kvalifikácie

U2434000-01565

Úroveň SKKR

7

SK ISCO-08

2434000

Sektorová rada

IT a telekomunikácie

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
popísať manažment všeobecne
vysvetliť ekonomiku podnikateľského subjektu
vysvetliť tvorbu cenových kalkulácií, cenovú politiku, stanovenie ceny
kategorizovať ISO normy pre oblasť informačných a komunikačných technológií
charakterizovať manažment rizík
charakterizovať trh a produkty informačných a telekomunikačných technológií
špecifikovať tvorbu analýzy užívateľských požiadaviek, podmienok, prostredí
Zručnosti
vytvárať stratégiu poskytovania konzultácií pre zákazníkov
navrhovať stratégiu predaja produktov a služieb v príslušnom segmente
vyhotovovať analýzu požiadaviek na trhu IKT
vytvárať návrhy na rozvoj nových produktov a služieb
navrhovať postupy na optimalizáciu predajných procesov
vypracovať plán nákladov spojených s predajom produktov a služieb
pracovať s počítačom, ovládať príslušné užívateľské programy
Kompetencie
zodpovednosť za kvalitu svojej práce
zodpovednosť za dosiahnutie stanovených plánov
samostatne riešiť a analyzovať problémy
schopnosť adaptability a flexibility v myslení
schopnosť kreatívne myslieť
schopnosť efektívne riešiť konflikty
schopnosť kultivovaného slovného a písomného prejavu

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať manažment všeobecne
  • vysvetliť ekonomiku podnikateľského subjektu
  • kategorizovať ISO normy pre oblasť informačných a komunikačných technológií
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vysvetliť funkciu manažmentu v organizáciíústna metóda
definovať pojem podnikateľský subjektústna metóda
popísať legislatívu vzťahujúcu sa na podnikanieústna metóda
popísať systém manažmentu bezpečnosti informacíústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať trh a produkty informačných a telekomunikačných technológií
  • špecifikovať tvorbu analýzy užívateľských požiadaviek, podmienok, prostredí
  • vytvárať návrhy na rozvoj nových produktov a služieb
  • vyhotovovať analýzu požiadaviek na trhu IKT
  • vytvárať stratégiu poskytovania konzultácií pre zákazníkov
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať pojem trh, trhový mechanizmus, subjekty trhuústna metóda
popísať trh a produkty informačných a telekomunikačných technológiíústna metóda
vysvetliť postup pri tvorbe analýzy užívateľských požiadaviek, podmienok, prostredíústna metóda
vyhotoviť analýzu IKT trhu so zameraním na aktuálne požiadavky užívateľovpísomná metóda
navrhnúť postup na zlepšenie komunikácie so zákazníkom zameranú na zisťovanie požiadaviekpísomná metóda
vyhotoviť prezentáciu so svojími zisteniami a návrhmi a predniesť ju komisiipraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať manažment rizík
  • navrhovať stratégiu predaja produktov a služieb v príslušnom segmente
  • pracovať s počítačom, ovládať príslušné užívateľské programy
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vysvetliť pojem riadenie rizíkústna metóda
popísať funkcie manažmentu rizíkústna metóda
vymenovať metódy a metodiky v oblasti riadenia rizíkústna metóda
analyzovať konkurenciu, jej poskytované služby a produkty a vypracovať návrh pre konkurenčné riešenia zamerané na dosiahnutie cieľov organizáciepísomná metóda
navrhnúť príslušné opatrenia zamerané na ciele organizácie na základe analýzy trhupísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť tvorbu cenových kalkulácií, cenovú politiku, stanovenie ceny
  • navrhovať postupy na optimalizáciu predajných procesov
  • vypracovať plán nákladov spojených s predajom produktov a služieb
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vymenovať subjekty vstupujúce do tvorby cenovej analýzy, ktoré ovplyvňujú cenovú politiku organizácieústna metóda
popísať postup pri tvorbe cenových kalkulácií a politiky predaja IKT produktovústna metóda
vyhotoviť predbežný plán nákladov pre dosiahnutie konkurenčnej výhody na trhu na základe navrhovaných konkurenčných opatrenípísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%

Metodické usmernenia

FV- Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63.