Vysokoškolský učiteľ - odborný asistent
Kód kvalifikácie
U2310003-00429
Úroveň SKKR
7
SK ISCO-08
2310003
Sektorová rada
Vzdelávanie, výchova a šport
Vedomosti |
---|
definovať základy vysokoškolskej pedagogiky a psychológie |
definovať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci |
vysvetliť metódy práce s informačnými a komunikačnými technológiami (IKT) a evidenciou študijných výsledkov v uiniverzitnom informačnom systéme (UIS) alebo Akademickom informačnom systéme (AIS) |
definovať písomné dokumenty súvisiace s pedagogickou, výskumnou, vývojovou alebo umeleckou činnosťou pracoviska |
definovať zásady správnej pedagogickej a vedeckovýskumnej činnosti |
charakterizovať problematiku súvisiacu s vyučovaním jednotlivých predmetov na prvom a druhom stupni vysokoškolského štúdia |
Zručnosti |
---|
uplatňovať logické myslenie vo vyučovacom procese |
uplatňovať kreatívne alebo intuitívne myslenie vo vyučovacom procese a v komunikácii so študentmi |
vytvárať odborné texty a podieľať sa na tvorbe vedeckých, odborných príspevkov a monografií |
uskutočňovať seminárne a praktické cvičenia v študijných programoch na prvom a druhom stupni vysokoškolského štúdia |
realizovať terénne cvičenia a odborné exkurzie v študijných programoch na prvom a druhom stupni vysokoškolského štúdia |
prednášať z vybraných kapitol v študijných programoch na prvom a druhom stupni vysokoškolského štúdia |
viesť študentov pri vypracovaní bakalárskych a diplomových prác, vypracovať oponentské posudky na bakalárske a diplomové práce |
podielať sa na hodnotení vedomosti študentov na štátnych skúškach v bakalárskych študijiných programoch |
spolupracovať na výskumnej, vývojovej alebo umeleckej činnosti pracoviska |
aplikovať výsledky vedeckej, vývojovej a umeleckej činnosti do vyučovacieho procesu |
vytvárať učebné texty a podieľať sa na tvorbe vysokoškolských skrípt |
Kompetencie |
---|
zodpovednosť za kvalitu svojej práce |
zodpovednosť za plnenie pracovných úloh a dodržiavanie pracovnej disciplíny |
zodpovednosť pre objektívne hodnotenie študenta |
samostatnosť pri analyzovaní a riešení problémov |
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
schopnosť komunikovať s ľuďmi v materinskom a svetovom cudzom jazyku |
schopnosť kritického myslenia a rozhodovania |
schopnosť pracovať v tíme |
schopnosť nestranného hodnotenia svojej práce a práce druhých |
schopnosť motivovať ľudí |
Hodnotená spôsobilosť
- definovať základy vysokoškolskej pedagogiky a psychológie
- definovať zásady správnej pedagogickej a vedeckovýskumnej činnosti
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať základy vysokoškolskej pedagogiky a psychológie | ústna metóda |
opísať zásady správnej pedagogickej a vedeckovýskumnej činnosti | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- vytvárať učebné texty a podieľať sa na tvorbe vysokoškolských skrípt
- definovať písomné dokumenty súvisiace s pedagogickou, výskumnou, vývojovou alebo umeleckou činnosťou pracoviska
- vytvárať odborné texty a podieľať sa na tvorbe vedeckých, odborných príspevkov a monografií
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
vypracovať projekt so zoznamom publikačnej činnosti | písomná metóda |
popísať metódy vypracovania odborných textov, vedeckých a odborných príspevkov a monografií | ústna metóda |
popísať zásady tvorby odborných textov | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- uplatňovať logické myslenie vo vyučovacom procese
- uplatňovať kreatívne alebo intuitívne myslenie vo vyučovacom procese a v komunikácii so študentmi
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
preukázať požadované schopnosti predložením získaných osvedčení | ústna metóda |
popísať základy logického myslenia vo vyučovacom procese | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- uskutočňovať seminárne a praktické cvičenia v študijných programoch na prvom a druhom stupni vysokoškolského štúdia
- realizovať terénne cvičenia a odborné exkurzie v študijných programoch na prvom a druhom stupni vysokoškolského štúdia
- prednášať z vybraných kapitol v študijných programoch na prvom a druhom stupni vysokoškolského štúdia
- viesť študentov pri vypracovaní bakalárskych a diplomových prác, vypracovať oponentské posudky na bakalárske a diplomové práce
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
preukázať schopnosti na základe doterajšej pedagogickej praxe (výstup z formálneho vzdelávania) | ústna metóda |
opísať spôsob realizovania terénnych cvičení a odborných exkurzií | ústna metóda |
opísať základy obsahovej náplne vyučovaných predmetov | ústna metóda |
popísať teóriu a metodológiu vypracovania záverečnej práce | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- definovať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať problematiku súvisiacu s vyučovaním jednotlivých predmetov na prvom a druhom stupni vysokoškolského štúdia
- podielať sa na hodnotení vedomosti študentov na štátnych skúškach v bakalárskych študijiných programoch
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
vypracovať projekt z oblasti vyučovaných predmetov | písomná metóda |
charakterizovať základy vysokoškolskej predagogiky | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- podielať sa na hodnotení vedomosti študentov na štátnych skúškach v bakalárskych študijiných programoch
- aplikovať výsledky vedeckej, vývojovej a umeleckej činnosti do vyučovacieho procesu
- vysvetliť metódy práce s informačnými a komunikačnými technológiami (IKT) a evidenciou študijných výsledkov v uiniverzitnom informačnom systéme (UIS) alebo Akademickom informačnom systéme (AIS)
- spolupracovať na výskumnej, vývojovej alebo umeleckej činnosti pracoviska
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
predviesť prácu s informačnými a komunikačnými technológiami (IKT) a s informačným systémom UIS alebo AIS na kontrétnom príklade | praktické skúšanie |
aplikovať výsledky vedeckej, vývojovej a umeleckej činnosti do vyučovacieho procesu | ústna metóda |
špecifikovať problematiku predmetov štátnych skúšok | ústna metóda |
spolupodielať sa na výskumnej, vývojovej alebo umeleckej činnosti pracoviska | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Metodické usmernenia |
---|
Zákon č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 77 |