Manažér v oblasti marketingu
Kód kvalifikácie
C1221002-00711
Úroveň SKKR
6
SK ISCO-08
1221002
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Vedomosti |
---|
charakterizovať podnikateľské prostredie SR a EÚ |
definovať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne |
vysvetliť hlavné podnikateľské, daňové a pracovné zákonné normy |
definovať metódy výskumu trhu, konkurenčných analýz a spotrebiteľských prieskumov |
charakterizovať princípy, nástroje a procesy v marketingu podnikov obchodu a služieb |
vysvetliť zásady tvorby marketingovej stratégie podniku obchodu a služieb |
vysvetliť zásady, princípy, nástroje a procesy marketingovej komunikácie |
definovať priebeh a zložky markentingovej komunikácie vo všetkých médiách |
popísať zásady riadenia, merania výkonov a kontroly činností pracovných pozícii v marketingovom útvare podniku obchodu a služieb |
definovať inovačné IKT, mobilné a online marketingové kampaňové a analytické nástroje a technológie |
Zručnosti |
---|
využívať pri práci databázové systémy, grafické programy, prezentačné a publikačné programy, tabuľkové procesory, textové editory, |
dodržiavať zásady bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienu |
vytvárať spolu s vedením organizácie obchodnú stratégiu |
dodržiavať pracovno-právne zásady |
využívať závery agentúr na výskum trhu a zo spotrebiteľských prieskumov |
využívať big data manažment a data mining |
vyhodnocovať účinnosť návrhov reklamných agentúr na komunikačné kampane |
viesť požadované agendy a evidencie |
aplikovať v praxi základné obchodno-podnikateľské aktivity a základné zásady marketingu |
navrhovať koncepcie jednotlivých reklamných kampaní a propagačných akcií |
pripravovať zadania a požiadavky na výskumné agentúry |
pripravovať zadania a požiadavky na reklamné agentúry |
organizovať prácu pracovníkov marketingového útvaru |
posudzovať návrhy pracovníkov na marketingové procesy, aktivity a nástroje |
Kompetencie |
---|
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
samostatnosť v rozhodovaní |
schopnosť kreativity |
schopnosť aplikovať zásady tímovej práce |
schopnosť motivovať ľudí |
schopnosť vyjednávať s ľuďmi |
zodpovednosť za efektívnosť vynaložených nákladov |
zodpovednosť časné plnenie úloh |
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať podnikateľské prostredie SR a EÚ
- definovať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne
- dodržiavať pracovno-právne zásady
- vysvetliť hlavné podnikateľské, daňové a pracovné zákonné normy
- charakterizovať princípy, nástroje a procesy v marketingu podnikov obchodu a služieb
- dodržiavať zásady bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienu
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
definovať podnikateľské prostredie SR a EÚ | písomná metóda |
definovať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne | písomná metóda |
popísať pracovno-právne zásady | písomná metóda |
definovať hlavné podnikateľské, daňové a pracovné zákonné normy | písomná metóda |
popísať princípy, nástroje a procesy v marketingu podnikov obchodu a služieb | písomná metóda |
definovať zásady bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienu | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- aplikovať v praxi základné obchodno-podnikateľské aktivity a základné zásady marketingu
- vysvetliť zásady tvorby marketingovej stratégie podniku obchodu a služieb
- vytvárať spolu s vedením organizácie obchodnú stratégiu
- popísať zásady riadenia, merania výkonov a kontroly činností pracovných pozícii v marketingovom útvare podniku obchodu a služieb
- organizovať prácu pracovníkov marketingového útvaru
- charakterizovať princípy, nástroje a procesy v marketingu podnikov obchodu a služieb
- posudzovať návrhy pracovníkov na marketingové procesy, aktivity a nástroje
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
charakterizovať základné obchodno-podnikateľské aktivity a základné zásady marketingu | ústna metóda |
popísať zásady tvorby marketingovej stratégie podniku obchodu a služieb | praktické skúšanie |
vytvoriť model pre obchodnú stratégiu podľa zadania | praktické skúšanie |
popísať zásady riadenia, merania výkonov a kontroly činností pracovných pozícii v marketingovom útvare podniku obchodu a služieb | písomná metóda |
organizovať prácu pracovníkov marketingového útvaru | praktické skúšanie |
posúdiť návrhy pracovníkov na marketingové procesy, aktivity a nástroje | praktické skúšanie |
vysvetliť princípy, nástroje a procesy v marketingu podnikov obchodu a služieb | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- definovať metódy výskumu trhu, konkurenčných analýz a spotrebiteľských prieskumov
- pripravovať zadania a požiadavky na výskumné agentúry
- viesť požadované agendy a evidencie
- využívať závery agentúr na výskum trhu a zo spotrebiteľských prieskumov
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať metódy výskumu trhu, konkurenčných analýz a spotrebiteľských prieskumov | písomná metóda |
spracovať zadanie a požiadavky na výskumné agentúry | písomná metóda |
definovať rozsah vedenia a spracovávania požadovaných agend a evidencií | praktické skúšanie |
prijať závery agentúr na výskum trhu a zo spotrebiteľských prieskumov podľa zadaných informácií | praktické skúšanie |
popísať metódy na hodnotenie efektívnosti vynaložených nákladov | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- definovať priebeh a zložky markentingovej komunikácie vo všetkých médiách
- navrhovať koncepcie jednotlivých reklamných kampaní a propagačných akcií
- definovať inovačné IKT, mobilné a online marketingové kampaňové a analytické nástroje a technológie
- vysvetliť zásady, princípy, nástroje a procesy marketingovej komunikácie
- pripravovať zadania a požiadavky na reklamné agentúry
- vyhodnocovať účinnosť návrhov reklamných agentúr na komunikačné kampane
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
definovať priebeh a zložky reklamnej komunikácie vo všetkých médiách | písomná metóda |
navrhnúť koncepciu reklamnej kampane a propagačnej akcie | praktické skúšanie |
definovať inovačné IKT, mobilné a online marketingové kampaňové a analytické nástroje a technológie | písomná metóda |
vysvetliť zásady, princípy, nástroje a procesy marketingovej komunikácie | ústna metóda |
pripraviť zadanie a požiadavku na reklamnú agentúru | praktické skúšanie |
vyhodnotiť účinnosť návrhu reklamnej agentúry na komunikačnú kampaň | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- využívať pri práci databázové systémy, grafické programy, prezentačné a publikačné programy, tabuľkové procesory, textové editory,
- využívať big data manažment a data mining
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
predviesť pri práci databázové systémy, grafické programy, prezentačné a publikačné programy, tabuľkové procesory, textové editory, | praktické skúšanie |
vypracovať prezentáciu pri použití big data manažmentu a data miningu pri zadanej úlohe | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.
Metodické usmernenia |
---|
Neformálne vzdelávanie a informálne učenie sa: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. Uchádzač o získanie kvalifikácie musí mať ukončené minimálne I. stupeň VŠ v oblasti marketingu. |